Analyse survey What makes a good study coach

Plaats een reactie
Me myself & I

Op basis van de evaluaties persoonlijke en professionele aspecten van een docent heb ik eind april een tweede survey uitgezet bij DBWC en SLB studenten. In deze survey heb ik de vragen van de eerste survey aangepast en gevraagd in hoeverre deze aspecten bijdragen aan hun leervermogen
Van de SLB studenten is 47% gestart en heeft 35% de hele survey afgemaakt. Heeft 1 week open gestaan (Totaal 48 invites). DBWC studenten 43% gestart en heeft 37% het afgemaakt (totaal 16 invites)

ER ZIJN 3 GROEPEN VRAGEN:

  • Professionele aspecten
  • Persoonlijke aspecten
  • Algemene vragen

PROFESSIONELE ASPECTEN

Links staat de score van de SLB groep en rechts van de DBWC controle groep
In het midden de verschillen in score. Helemaal rechts wat opmerkingen.
Het valt op dat de meeste vragen binnen een verschil van 5 plaatsen score blijven. Een paar tussen 7 en 10 plaatsen verschil. De meeste van deze grote verschillen zijn te verklaren dat de DBWC studenten mij hebben als docent en niet als studie loopbaanbegeleider. De aspecten met een groot verschil hebben vooral te maken met verwachtingen van een SLB’er. DBWC studenten studeren in een minor en komen van verschillende opleidingen/universiteiten/landen. De SLB studenten zijn meerdere jaren bij elkaar. Dit kan verklaren dat DBWC studenten het belangrijker vinden dat de docent hen motiveert. 

De grootste verschillen komen voor bij de hoogste en laagste scores.

HOOGSTE 5 SCORES WORDEN GEHAALD DOOR:

  1. Easy approachable
  2. Listens to my opinion and takes action
  3. Is honest
  4. Respects me
  5. Is able to listen to me with attention

MINSTE 5 SCORES BIJ DE VOLGENDE ASPECTEN?

  1. Is a professional
  2. Shows interest in me as individu
  3. Treats me with respect
  4. Has a sence of humor
  5. Is able to motivate me for my study

PERSOONLIJKE ASPECTEN

Ook hier weer SLB studenten links en DBWC studenten rechts. In het midden de verschillen in score. Helemaal rechts wat opmerkingen.
Opvallend is dat bij deze vragengroep relatief minder verschillend wordt gescoord. Maar twee van de 22 vragen 10 plaatsen verschil. Deze twee zijn ook te verklaren uit de verschillende rol die ik heb bij deze groepen. 5 vragen scoren beide groepen gelijk.

HOOGSTE 5 SCORES ZIJN:

  1. Shows wisdom
  2. Critical, objective and independent
  3. Enthousiast
  4. Curious and shows interest in others
  5. Social intelligent

5 LAAGSTE SCORES ZIJN:

  1. Shows forgiveness
  2. Is generous
  3. Is thankful
  4. Shows interest in beauty and brilliance
  5. Is spiritual

ALGEMENE VRAGEN

Aan het eind heb ik een aantal algemene vragen toegevoegd.
Ook hier weer SLB studenten links en DBWC studenten rechts. In het midden de verschillen in score. Helemaal rechts wat opmerkingen.
Opvallend is dat een aspect 3 plaatsen verschillend scoort en de rest gelijk.Voor SLB studenten is de persoonlijkheid van de docent belangrijker dan voor de DBWC studenten. Dit kan verklaard worden uit het feit dat vor een SLB’er een vertrouwensrelatie belangrijk is om te kunnen functioneren.

SCORES ZIJN:

  1. Personality
  2. Knowledge on the subject
  3. Profesionality
  4. I like the coaching teacher
  5. The way he/she dresses
  6. The age

The Author

Saxion Creative Media & Game Technologies, Hoofddocent Saxion Living Arts, voorzitter Qua Art - Qua Science, bestuurslid Minor Doing Business with China, module-coördinator en docent Bildung Minor Tomorrow's World India, ontwikkelaar, coordinator en docent 2e-jaars Student Master Kunsteducatie (ArtEZ Zwolle)

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.